Yükleniyor Etkinlikler

Ben Ve Herşey Arasındaki Mesafe | Mehtap Baydu // Sergi

Mehtap Baydu
29 Kasım 2017 – 9 Ocak 2018
Ben ve Herşey Arasındaki Mesafe
The Distance Between Me and Everything Else

Galeri Nev, yoğun çalışmaların ardından Mehtap Baydu’yu ağırlamaya hazır. Berlin’de yaşayan ve çalışan sanatçının Türkiye’deki kişisel sergileri “Papierrepublik” ve “Koza”ya ev sahipliği yapan Nev, bu defa “Ben ve Herşey Arasındaki Mesafe”ye kapılarını açıyor.

Sergiye bu ismi, sanatçının bedeninin tamamından aldığı kalıbı bir post gib yere serdiği eseri veriyor. “Ben ve Herşey Arasındaki Mesafe” bir hayvan postu gibi yere serilse de, polyesterden olması, ‘sanatçı postu’nun çiğnenmesine izin vermiyor. Daha önce “Eat Me Meet Me” performansı ile kendi üzerine bir deri gibi kapladığı pestili izleyicilerin soyarak yemelerine izin veren Mehtap Baydu, bu defa kendi derisini kendi yüzüyor. İlhamını daima kendi köklerinden ve bu köklere ait efsanelerden alan sanatçı, böylece deri değiştirdikçe gençleşen Şahmeran’a da bir kez daha referans veriyor. Sanatçı aynı zamanda “Papierrepublik” sergisi kataloğunun kapağında da yer alan, yüzünün kalıbını alarak gerçekleştirdiği kağıttan otoportrelere de devam ediyor. Ancak daha önce kendi büstlerini yapan sanatçı bu defa kendi kafasını, yerdeki postu tamamlarcasına, duvara asıyor. Mehtap Baydu, duvardaki bu ‘sanatçı kafaları’nın, üzerine yaşamında karşılaştığı kişilerden aldığı dudak kalıplarını ekliyor. Böylece Baydu, kendisini başkasının sessizliği ile susturuyor. Çevresindeki kadınlardan, yalnızca dudak kalıbı değil, elbise de alan, ve bunları üzerine giyerek, adeta onların derilerinin, bedenlerinin içine giren Mehtap Baydu, bu sergide tanıdığı kadınlardan göğüslerini de alıyor. Anneliği ve cinselliği aynı anda temsil eden sayısız kadın göğsü, porselen döküldüklerinde bu beden parçasına yüklenen anlamların kırılganlığı iyice öne çıkıyor. Mehtap Baydu kadın göğüslerini bir tavan göbeğinde bir araya getirerek, kadınların kırılganlıklarıyla ‘süsledikleri’ bir mekan kuruyor.

Aynı mekan sanatçının kendi bedeninin ‘alışılmadık’ parçalarının kalıplarından derlenen çiçekler ile bezeli büyük bir tarla ile de süsleniyor. Sergi mekanında, tarlaya doğru ilerleyen üç çift bacak, sanatçının 2008 yılında Almanya’da gerçekleştirdiği “Kırmızı Ayakkabılar İle” performansından bir kareyi heyekelleştiriyor. Kırmızı bir çift ayakkabı giyiyor olmaya, bu ayakkabılar ile günlük hayatın içine karşıyor olmaya yüklenebilecek anlamları araştıran sanatçı, performansta başkalarına giydirdiği ayakkabıları kendi giyerek, kendi bacaklarını seramik ile çoğaltıyor. Bacaklarda seramik dökülürken oluşan kalıp izini özellikle koruyan Mehtap Baydu, böylece performansın sorguladığı ‘güzelliğin kalıpları’nı bize yeniden hatırlatıyor.

29 Kasım çarşamba akşamı, sanatçının da katılımıyla açılacak olan “Ben ve Herşey Arasındaki Mesafe”, yeni yılın ilk haftalarına dek Galeri Nev’de izlenebilecek.

//

Following a long and intense period of preparation, Galeri Nev is finally ready to welcome Mehtap Baydu. Nev, which previously hosted Berlin based artist’s solo shows “Papiereepublik” and “Cocoon”, is this time opening its doors to “The Distance Between Me and Everything Else”.

The exhibition takes its title from the mold taken from the artist’s entire body that is strewn on the floor like an animal hide. Still, although its reference is a bear skin or a cow skin rug, the ‘artist’s skin’, made of polyester, can not be trampled on. Baydu, who in a previous performance entitled “Eat Me Meet Me”, allowed the viewers to peel off and eat the fruit paste with which she had covered her body, is this time flaying her own skin. Taking inspiration from her own roots and from myths pertaining to those roots, she once again sends reference to Sahmeran, which rejuvenates each time it sheds its skin.

In addition, the artist continues to create self-portraits in paper, using facial molds that were the material of her well-known bust on the cover of the exhibition catalogue “Papierrepublik”. However, this time, instead of busts on …… she hangs her own heads on the wall, as if to complete the hide on the floor. On these ‘artist’s heads’, Mehtap Baydu adds molds of lips she has taken from people of her surrounding. Thus, she hushes herself through the silence of others.

Mehtap Baydu takes not only lip molds from women around her, but also their garments; wearing them herself, is like infiltrating their skin, entering their bodies. In this show, she goes one step further and allow herself to collect molds of the breasts of women she is acquainted with. Casting them in porcelain, she highlights the fragility of these breasts symbolizing motherhood and sex in one and the same stride. By bringing the breasts together in a ceiling ornament, Mehtap Baydu installs a space that is ‘adorned’ by this augmented female fragility.

The gallery space is also embellished by a large field is covered by flowers consisting of molds taken from ‘atypical’ parts of her body. The three sets of ceramic legs heading towards this flower field are inspired from her 2008 performance in Germany entitled “With Red Shoes”. Seeking numerous meanings that can be attributed to wearing high heeled red shoes and of using them in daily life, this performance comes to life in three dimensions. By deliberately leaving the junction marks of the leg molds while casting them in ceramics, Mehtap Baydu once again reminds us of the ‘clichés’ of a perfect body which she constantly questions.

The exhibition with the presence of the artist to take place on November 29 will remain open at Gallery New until the first weeks of the new year.

Kas 29 2017

Ayrıntılar

Başlangıç: 29 Kasım @ 18:00
Bitiş: 9 Ocak 2018 @ 18:00
Etkinlik Kategoriler:
İnternet Sitesi: Etkinlik Sitesini Ziyaret Edin

Yer:

Galeri Nev

Gezegen Sokak. No. 5 Gaziosmanpaşa
Ankara, Türkiye

+ Google Haritalar

Telefon:

0312 437 93 90

Mekanın İnternet Sitesi

Organizatör

Galeri Nev
Telefon: 0312 437 93 90
İnternet Sitesi: Düzenleyenin İnternet Sitesi